Köpvillkor

Allmänt

THK Trädgårdssnickeri säljer varor via internet till privatpersoner i Sverige med Svenskt personnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år.
För att kunna handla hos THK Trädgårdsnickeri så måste du accepetera våra köpvillkor och att vi då får lov att spara dina personuppgifter i vårt affärssystem.
Du som kund (köpare) och THK trädgårdssnickeri ingår avtal när en Orderbekräftelse har skickats till den epostadress du som kund har angivit.
Orderbekräftelsen betyder att vi godkänt köpet och att ett bindande avtal om köp har upprättats. Beställningen är förenad med betalningsskyldighet.
Har du som kund frågor om beställningen så är du hjärtligt välkommen att skicka ett e post meddelande till Tobias@thktradgardssnickeri.se.
Priser Alla priser är inkl. moms om inget annat anges. Vi reserverar oss för tryckfel och enstaka pris- och produktförändringar i vår webbutik. Vi reserverar oss även för eventuella fel i lagersaldo, slutförsäljning samt att bilder kan avvika från den verkliga produkten.
Betalningsvillkor Samtliga betalningar sker till vårt BG om ingen annan särskild överenskommelse. För samtliga nya kunder tar vi en kreditkontroll. Förutsatt att inga betalningsanmärkningar finns så levererar vi mot Faktura 10 dagar netto. Om du har betalningsanmärkningar så gäller förskottsbetalning.


Reservationer
Bilder kan inte garantera att varans exakta utseende och färg återges. Färgåtergivningen kan skilja sig mellan bild och verklighet. Trä är ett levande material och kan därför skilja sig från produktbild och verklighet.
Trä är ett levande material.
Vi förbehåller oss rätten att anullera felaktiga beställningar
Leveranser och Fraktavgifter Vi erbjuder Fri frakt inom Sverige.
Vill man ha hemleverans eller postförskott tillkommer kostnad för detta.
Leverans är mellan 7-14 dagar.
Vi har inget på lager, utan vid beställning tillverkas din produkt specifikt för dig.
Orderbekräftelse
När du beställt dina varor skickas en bekräftelse till den e-postadress du angivit vid köp som bekräftar att vi mottagit din order. Denna orderbekräftelse fungerar även som ditt kvitto och kan vara bra att spara vid eventuell kontakt med oss.
Byte, Återköp, Garantier och Reklamationer
Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta oss på Tobias@thktradgardssnickeri.se
Beskriv felet så utförligt som möjligt, gärna tillsammans med bild. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.
Vid en godkänd reklamation står såklart alltid THK Trädgardsnickeri för frakt.
THK trädgårdssnickeri erbjuder inte byte av någon produkt.


Ångerrätt
Enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor.
Om en artikel inte är en beställningsvara omfattas den alltid av ångerrätten. Ångerrätten gäller endast för privatpersoner, ej näringsidkare.
För att ångerrätten ska gälla ska varan skickas tillbaka i oförändrat skick och i oskadad originalförpackning tillsammans med emballaget den kom i. Varan får inte ha använts. Det är därför viktigt att du öppnar ditt paket försiktigt så att inte förpackning eller varan kommer till skada. I de fall varan är förseglad ska den vara obruten och varan får ej ha monterats. Om du önskar nyttja din ångerrätt, vänligen kontakta vårt oss innan du returnerar en vara.
Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen, därför är det viktigt att varan inte kommer till skada under frakten. Förpacka därför ditt paket noga. Kunden står för eventuella skador under transporten då varan skickas tillbaka till oss. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta oss. Fraktkostnader och expeditionsavgifter för returförsändelsen står du som kund för.


Undantag från ångerrätten
Vid leveranstillfället får du som kund givetvis inspektera varan för att fastställa dess skick och funktion men om du använt eller monterat varan och kastat eller skadat originalemballaget gäller inte ångerrätten. Det är därför viktigt att du öppnar ditt paket försiktigt så att inte förpackning eller vara kommer till skada. I de fall varan är förseglad ska den vara obruten och varan får ej ha monterats. Ångerrätten gäller endast för privatpersoner, ej näringsidkare.
Om du har frågor angående ångerrätt eller retur är du alltid välkommen att kontakta oss.
Tobias@thktradgardsnickeri.se


Outlöst paket och mottagande av leverans
Du som kund ansvarar för att det finns en mottagare som kan kvittera leveransen vid det överenskomna leveranstillfället. Om du ej finns på plats för att ta emot leveransen medför det kostnader för oss som vi förbehåller oss rätten att debitera dig för.
Exempelvis om du som kund inte hämtat ut din försändelse från utlämningsstället trots påminnelser, inte varit tillgänglig för att ta emot leveransen eller kunnat nås på angivet telefonnummer eller epost, lämnat felaktiga uppgifter av namn, adress eller kontaktuppgifter, eller om du vägrat ta emot leveransen.
Ditt paket ligger normalt i 14 dagar hos postombudet innan det skickas tillbaka till oss. Vid outlöst paket som kommer i retur till oss kommer du att debiteras en avgift på 500 kr och 1400 kr för en pall. Det dras direkt från det från det belopp som ska återbetalas. Om din vara inte omfattas av ångerrätten och ej godkänts för retur av oss så kommer vi att kontakta dig för nytt leveransförsök av din vara. Då till kommer en extra avgift på 500 kr för paket och 1400 kr för en pall.


Transportskada

Upptäcker du skador på paketet så skall du vid uthämtning anmäla detta till utlämningsstället eller transportören och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Vi vill även ha bilder på embalaget och varan. Det ska anmälas samma dag som varan har mottagits.
Reklamation Reklamationsrätten regleras under konsumentköplagen och ger dig rätt att klaga på en vara inom en bestämd tidsperiod. I Sverige gäller 3 år för privatpersoner. Reklamationsrätten följer den ursprungliga köparen och inte produkten. En reklamation ska vid upptäckt göras så snart som möjligt. Skälig tid anges till 2 månader Vid eventuell reklamation så kontaktar du oss via e-post till eller telefon. Vi tar sedan ställning till din reklamation och återkommer till dig snarast möjligt.
Företagsfaktura Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.


Betalningsvillkor

Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 10 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 12% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker

Integritetspolicy

1. Introduktion
Vi värnar om din integritet och strävar efter att skydda dina personuppgifter. Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in, använder, delar och skyddar dina uppgifter när du använder våra tjänster. Genom att använda vår webbplats eller våra tjänster godkänner du vår hantering av dina personuppgifter enligt denna policy.

2. Datainsamling
Vi samlar in olika typer av information, beroende på hur du använder våra tjänster. Detta kan inkludera:

  • Namn, e-postadress och annan kontaktinformation
  • Teknisk information som IP-adress, webbläsartyp, enhetsinformation
  • Användardata såsom besökta sidor, klick, och interaktioner
  • Information du själv väljer att dela med oss via formulär, support eller annan kommunikation

3. Dataanvändning
Vi använder dina uppgifter för att:

  • Tillhandahålla och förbättra våra tjänster
  • Kommunicera med dig om uppdateringar, erbjudanden eller supportärenden
  • Förstå hur våra tjänster används och analysera användarbeteende
  • Uppfylla lagkrav och skydda våra rättigheter

4. Datadelning
Vi delar inte dina personuppgifter med tredje part utan din tillåtelse, förutom i följande fall:

  • Med betrodda tjänsteleverantörer som hjälper oss driva vår verksamhet (ex. betalningslösningar, IT-tjänster)
  • När det krävs enligt lag, exempelvis vid en rättslig begäran
  • För att skydda våra rättigheter, säkerhet eller egendom

5. Säkerhet
Vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina uppgifter från obehörig åtkomst, förlust eller manipulation. Det inkluderar kryptering, brandväggar och behörighetskontroller.

6. Dina rättigheter
Du har rätt att:

  • Få tillgång till de personuppgifter vi har om dig
  • Begära rättelse av felaktiga uppgifter
  • Bli raderad (”rätten att bli glömd”)
  • Invända mot viss behandling eller begära begränsning
  • Få ut dina uppgifter i ett strukturerat format (dataportabilitet)

7. Kontaktinformation
Om du har frågor om denna integritetspolicy eller hur vi hanterar dina uppgifter, vänligen kontakta oss:
E-post: Tobias@thktradgardssnickeri.se